My Treats

De weg naar 50K duurzame eetervaringen. Hoe My Treats Europa inspireert.

My Treats

De weg naar 50K duurzame eetervaringen. Hoe My Treats Europa inspireert.

De behaalde resultaten

6.000 gebruikers om van te kunnen leren

20% maandelijkse terugkerende bezoekers

50-70% email open rate

±20% email reply rate

±15% email click rate

0,80 Cost Per Install

1.000+ gescreende duurzame restaurants in Europa

2 FTE bespaard door automatisering gescreende restaurants

Hoe een strategische samenwerking leidt tot groei, loyaliteit en internationale impact in de wereld van bewuste gastronomie.

Branche

Horeca, Toerisme

Industrie

B2B, B2C

Fase

Versnellen Startup

Team

Joey, Charles, Tim, Tom, Stefan

Growth Marketing

User Research

Email Marketing

Social Advertising

SEA

A/B Testing

UX Design

Data & Automatisering

Data automation

Data analytics

Dashboarding

Data Engineering

Development & Technologie

Python Scraper

GenAI

Strategie & Innovatie

Value Proposition Canvas

Product validatie

Digitale groeistrategie

Onze uitdaging

My Treats wilde zich vestigen als een nieuw, onderscheidend merk in de competitieve horecamarkt. Onze uitdaging was om dit innovatieve platform succesvol te introduceren door hun unieke propositie scherp te definiëren, snel vertrouwen op te bouwen en een sterke product-market fit te valideren. Met een gebalanceerde B2B- en B2C-strategie, de juiste kanaalkeuzes, en expertise in growth marketing, data en automatisering streefden we ernaar om duurzame eetervaringen binnen handbereik te brengen voor een brede doelgroep.

DGTLMOTION zijn absolute game changers. Joey, Charles, Tim, Tom en Stefan zijn vanaf het begin bij My Treats betrokken geweest en hebben ons geholpen een niche te vinden en de groei te starten. Ze zijn pragmatisch en praktisch, en kijken tegelijkertijd naar de lange termijn. En eerlijk gezegd voelen ze meer als teamleden dan als een standaard agency. Heel erg bedankt voor het zijn van geweldige partners in deze reis.

Jonathan van Vaerenberg
Co-Founder My Treats (Ex McKinsey)

Wat we gedaan hebben

Gebruikers - Fase 1: Validatieproces
We begonnen met een grondig onderzoek om My Treats bestaansrecht te valideren of invalideren. Dit omvatte go-to-market strategieworkshops, sessies voor waardepropositie en diepte-interviews om gebruikersbehoeften te analyseren. We bereikten een doelgroep van bewuste en hoogopgeleide consumenten via LinkedIn-scraping en e-mailmarketing. 700+ positieve klantgesprekken door middel van email conversaties met daarin opbouwende kritiek waarvan tientallen verdiepende video klantgesprekken bij het helpen identificeren van ‘pains & gains’ om de minimum viable product (MVP), oftewel applicatie te optimaliseren.

Gebruikers - Fase 2: Go-to-market strategie
Om het platform breed te lanceren, werden always-on campagnes op iOS, Android en SEA ingezet, aangevuld met geotargeting voor internationale restaurant aanbevelingen. Resultaten werden nauwkeurig gevolgd via Mixpanel-dashboarding, en Instagram en TikTok werden geactiveerd voor maximale zichtbaarheid.

Gebruikers - Fase 3: Opschalen
We implementeerden maandelijkse klantgesprekken binnen de marketingactiviteiten, wat zorgde voor een continue feedbackloop en verbeteringen in productontwikkeling.

Restaurants - Fase 1: Efficiëntie en versnellen


Voor restaurants creëerden we een efficiënte workflow (lees geavanceerde scraper) door duurzame restaurants met strenge filters te screenen en automatisch te verrijken met beschrijvingen. Dit stelde My Treats in staat om snel en effectief restaurants aan hun kaart toe te voegen. Het proces om duurzame restaurants wereldwijd te vinden en beheren was ingericht op zowel handmatige als automatische updates, waardoor schaalbaarheid binnen Europa is bevorderd.

Restaurants - Fase 2: Business model


We hebben een go-to-market strategie ontwikkeld voor een premium model, waarmee restaurants kunnen upgraden naar de status van Top Treats. Dit biedt hen een eigen profiel en extra voordelen binnen de app, wat hun zichtbaarheid en aantrekkelijkheid voor gebruikers vergroot.

Toekomstplannen
De opschaling omvat uitbreiding naar wereldwijde markten, met onder andere ook aandacht voor lokale aanbieders buiten de grote steden. We werken verder aan het automatiseren van het scrapen en screenen van restaurants, en richten ons op bredere zichtbaarheid en groei in het consumentenbereik.

Om My Treats op een succesvolle groeikoers te brengen, hebben we gewerkt vanuit data, gebruikersinzichten en een schaalbare technologie-infrastructuur.

Toegepaste skills

Toegepaste skills

User Research

Lead Generation

Email Marketing

Marketing Automation

SEA

Android Advertising

iOS store Advertising

CRO

Automation

Data Analytics

Dashboarding

Data scraping

ChatGPT

Python

Wat we hebben bereikt

Door onze gezamenlijke inspanningen hebben we een full funnel marketing strategie geïmplementeerd en productcycli geoptimaliseerd op basis van real-time feedback en data. Onze experiment gedreven aanpak en sprint cultuur zorgden voor een hoge snelheid en impactvolle resultaten. Met Mixpanel voor nauwkeurige monitoring, een geavanceerde scraper en de juiste marketingkanalen hebben we een robuust fundament gelegd om verder te schalen en een succesvolle product-channel fit te bereiken.

Vragen?

Plan een afspraak

6.000 gebruikers om van te kunnen leren

20% maandelijkse terugkerende bezoekers

50-70% email open rate

±20% email reply rate

±15% email click rate

0,80 Cost Per Install (CPA) (advertising)

1.000+ gescreende duurzame restaurants in Europa

2 FTE bespaard door automatisering gescreende restaurants

Ontdek de andere succesverhalen

Deze bedrijven zijn eerder aan de slag gegaan met onze succesvolle aanpak.

B2B

ACCOUNT BASED MARKETING

Kulea

Door Account Based Marketing zijn demo aanvragen met 250% gestegen.

Lees verder

B2B

VENTURE BUILDING

Deli Home

Hoe een digitale deuren configurator 100% meer omzet in accessoires oplevert.

Lees verder

B2B

B2B

B2B

B2c

B2c

B2c

account based marketing

account based marketing

account based marketing

Today Rocks

Hoe het implementeren van een B2B/Partner-strategie, de omzet van Today.rocks verdubbelde.

Lees verder

Joey Davelaar
Co-Founder DGTLMOTION

Klaar voor de volgende stap?

Even verder praten kan geen kwaad

Joey Davelaar
Co-Founder DGTLMOTION

Klaar voor de volgende stap?

Even verder praten kan geen kwaad

Joey Davelaar
Co-founder DGTLMOTION

Klaar voor de volgende stap?

Even verder praten kan geen kwaad

Plan een afspraak

Joey Davelaar
Co-founder DGTLMOTION

Klaar voor de volgende stap?

Even verder praten kan geen kwaad

Plan een afspraak

De behaalde resultaten

6.000 gebruikers om van te kunnen leren

20% maandelijkse terugkerende bezoekers

50-70% email open rate

±20% email reply rate

±15% email click rate

(zeer hoog)

0,80 Cost Per Install

1.000+ gescreende duurzame restaurants in Europa

2 FTE bespaard door automatisering gescreende restaurants