Hoe Kulea met Account Based Markerting en social engagement hun autoriteit, zichtbaarheid en conversie in de commodities-sector vergroot
Growth Marketing
User Research
Email Marketing
Lead Gen
Account Based Marketing
Social Advertising
Linkedin Growth
A/B testing
Data & Automatisering
Marketing Automation
CRM
Data Analytics
Data Engineering
Mixpanel Dashboarding
Development & Technologie
Python Scraper Traders
GenAI
Strategie & Innovatie
Digitale groeistrategie
Onze uitdaging
Kulea stond voor de uitdaging om hun platform effectief in de markt te zetten en een consistente instroom van marketing-qualified leads (MQLs) en free trial-gebruikers te genereren. Dit vroeg om een gerichte advertentie- en zichtbaarheid strategie op LinkedIn, gericht op het uitbouwen van hun LinkedIn-account en het vergroten van de herkenbaarheid binnen de doelgroep (Ideal Customer Profile of ICP). Verder wilden we een gestandaardiseerd en semi-automatisch marketing- en salesproces opzetten om het traject van lead tot gekwalificeerde SQLs te stroomlijnen en schaalbaar te maken.
“
DGTLMOTION helpt ons al geruime tijd met het creëren en optimaliseren van verschillende thema’s binnen onze hele customer journey. Van Lead Generation & Nurturing tot het inzichtelijk maken van pains en gains van onze klanten middels goed doorgedachte user research experimenten. Communicatie verloopt goed en ook voor vragen kunnen we 24/5 terecht. Charles voelt als een zeer goede toevoeging aan ons bestaande team. Hij is echt bereid om een stap extra te doen. Op naar meer successen!
Charlotte Breuking
Innovation & Marketing Consultant Kulea
Wat we gedaan hebben
Om de juiste doelgroep te bereiken, stelden we lijsten samen van ICP’s (Ideal Customer Profiles) die we door middel van scraping en dataverrijking aanvullen met waardevolle informatie. Deze doelgroep werd vervolgens opgewarmd via gerichte contentmarketing, ondersteund door intent tracking om snel in te spelen op interactie. Met zorgvuldig ontwikkelde e-mailflows zetten we MQLs om naar SQLs, waarmee de sales pipeline substantieel werd vergroot. Daarnaast implementeerden we een gestandaardiseerd user research-proces met Typeform-surveys, waardoor we waardevolle inzichten opdeden en de klantreis verder konden optimaliseren.
User Research
Lead Generation
Email Marketing
Marketing Automation
Demand Gen
Data Scraping
Automation
Automation
Data Analytics
Linkedin Advertising
Dashboarding
ChatGPT
Python
Wat we hebben bereikt
We hebben een gerichte LinkedIn-advertentiestrategie opgezet en een groeistrategie ontwikkeld om het bereik en de impact op LinkedIn te vergroten. Daarnaast verbeterden we het user research-proces en implementeerden we een gestandaardiseerd framework om klantinzichten te structureren. De volledige marketing- en sales pipeline werd semi-automatisch gebouwd, zodat leads efficiënt konden worden opgevolgd van MQL tot SQL. Dit zorgt ervoor dat het salesteam nu direct kan werken met gekwalificeerde leads, en biedt Kulea waardevolle inzichten om zelfstandig verdere stappen te zetten in hun groeitraject.
Vragen?
Plan een afspraak
440% toename in organische LinkedIn-impressies
133% stijging in engagement rate op LinkedIn
113% groei van Linkedin Business Page volgers
75% toename in free trials (MQL's)
Van 0 naar 1100 aanmeldingen voor de LinkedIn-nieuwsbrief
Ontdek de andere succesverhalen
Deze bedrijven zijn eerder aan de slag gegaan met onze succesvolle aanpak.
Deli Home
Hoe een digitale deuren configurator 100% meer omzet in accessoires oplevert.
Lees verder
Today Rocks
Hoe het implementeren van een B2B/Partner-strategie, de omzet van Today.rocks verdubbelde
Lees verder
My Treats
Hoe het implementeren van een B2B/Partner-strategie, de omzet van Today.rocks verdubbelde
Lees verder