Kulea

Door Account Based Marketing zijn demo aanvragen met 250% gestegen.

Kulea

Door Account Based Marketing zijn demo aanvragen met 250% gestegen.

De behaalde resultaten

440% toename in organische Linkedin-impressies

133% stijging in engagement rate op LinkedIn

113% groei van Linkedin Business Page volgers

Van 0 naar 1.100 aanmeldingen voor de LinkedIn-newsletter

75% toename in free trials (MQL's)

Hoe Kulea met Account Based Markerting en social engagement hun autoriteit, zichtbaarheid en conversie in de commodities-sector vergroot

Branche

Commodities

Industrie

B2B

Fase

Versnellen Startup

Team

Charles

Growth Marketing

User Research

Email Marketing

Lead Gen

Account Based Marketing

Social Advertising

Linkedin Growth

A/B testing

Data & Automatisering

Marketing Automation

CRM

Data Analytics

Data Engineering

Mixpanel Dashboarding

Development & Technologie

Python Scraper Traders

GenAI

Strategie & Innovatie

Digitale groeistrategie

Onze uitdaging

Kulea stond voor de uitdaging om hun platform effectief in de markt te zetten en een consistente instroom van marketing-qualified leads (MQLs) en free trial-gebruikers te genereren. Dit vroeg om een gerichte advertentie- en zichtbaarheid strategie op LinkedIn, gericht op het uitbouwen van hun LinkedIn-account en het vergroten van de herkenbaarheid binnen de doelgroep (Ideal Customer Profile of ICP). Verder wilden we een gestandaardiseerd en semi-automatisch marketing- en salesproces opzetten om het traject van lead tot gekwalificeerde SQLs te stroomlijnen en schaalbaar te maken.

DGTLMOTION helpt ons al geruime tijd met het creëren en optimaliseren van verschillende thema’s binnen onze hele customer journey. Van Lead Generation & Nurturing tot het inzichtelijk maken van pains en gains van onze klanten middels goed doorgedachte user research experimenten. Communicatie verloopt goed en ook voor vragen kunnen we 24/5 terecht. Charles voelt als een zeer goede toevoeging aan ons bestaande team. Hij is echt bereid om een stap extra te doen. Op naar meer successen!

Charlotte Breuking
Innovation & Marketing Consultant Kulea

Wat we gedaan hebben

Om de juiste doelgroep te bereiken, stelden we lijsten samen van ICP’s (Ideal Customer Profiles) die we door middel van scraping en dataverrijking aanvullen met waardevolle informatie. Deze doelgroep werd vervolgens opgewarmd via gerichte contentmarketing, ondersteund door intent tracking om snel in te spelen op interactie. Met zorgvuldig ontwikkelde e-mailflows zetten we MQLs om naar SQLs, waarmee de sales pipeline substantieel werd vergroot. Daarnaast implementeerden we een gestandaardiseerd user research-proces met Typeform-surveys, waardoor we waardevolle inzichten opdeden en de klantreis verder konden optimaliseren.

Toegepaste skills

Toegepaste skills

User Research

Lead Generation

Email Marketing

Marketing Automation

Demand Gen

Data Scraping

Automation

Automation

Data Analytics

Linkedin Advertising

Dashboarding

ChatGPT

Python

Wat we hebben bereikt

We hebben een gerichte LinkedIn-advertentiestrategie opgezet en een groeistrategie ontwikkeld om het bereik en de impact op LinkedIn te vergroten. Daarnaast verbeterden we het user research-proces en implementeerden we een gestandaardiseerd framework om klantinzichten te structureren. De volledige marketing- en sales pipeline werd semi-automatisch gebouwd, zodat leads efficiënt konden worden opgevolgd van MQL tot SQL. Dit zorgt ervoor dat het salesteam nu direct kan werken met gekwalificeerde leads, en biedt Kulea waardevolle inzichten om zelfstandig verdere stappen te zetten in hun groeitraject.

Vragen?

Plan een afspraak

440% toename in organische LinkedIn-impressies

133% stijging in engagement rate op LinkedIn

113% groei van Linkedin Business Page volgers

75% toename in free trials (MQL's)

Van 0 naar 1100 aanmeldingen voor de LinkedIn-nieuwsbrief

Ontdek de andere succesverhalen

Deze bedrijven zijn eerder aan de slag gegaan met onze succesvolle aanpak.

B2B

B2B

B2B

venture building

venture building

venture building

Deli Home

Hoe een digitale deuren configurator 100% meer omzet in accessoires oplevert.

Lees verder

B2B

B2B

B2B

B2c

B2c

B2c

account based marketing

account based marketing

account based marketing

Today Rocks

Hoe het implementeren van een B2B/Partner-strategie, de omzet van Today.rocks verdubbelde

Lees verder

B2B

B2B

B2B

B2c

B2c

B2c

venture building

venture building

venture building

My Treats

Hoe het implementeren van een B2B/Partner-strategie, de omzet van Today.rocks verdubbelde

Lees verder

Joey Davelaar
Co-Founder DGTLMOTION

Klaar voor de volgende stap?

Even verder praten kan geen kwaad

Joey Davelaar
Co-Founder DGTLMOTION

Klaar voor de volgende stap?

Even verder praten kan geen kwaad

Joey Davelaar
Co-founder DGTLmotion

Klaar voor de volgende stap?

Even verder praten kan geen kwaad

Plan een afspraak

Joey Davelaar
Co-founder DGTLmotion

Klaar voor de volgende stap?

Even verder praten kan geen kwaad

Plan een afspraak

De behaalde resultaten

440% toename in organische Linkedin-impressies

133% stijging in engagement rate op LinkedIn

113% groei van Linkedin Business Page volgers

Van 0 naar 1.100 aanmeldingen voor de LinkedIn-newsletter

75% toename in free trials (MQL's)