Deli Home

Hoe een digitale deuren configurator 100% meer omzet in accessoires oplevert.

Deli Home

Hoe een digitale deuren configurator 100% meer omzet in accessoires oplevert.

De behaalde resultaten

100% jaarlijkse omzetgroei in deuraccessoires

Verminderde retouren met naar schatting 25-50%

Tijdsbesparing van 1-4 uur per order bij de groothandels

Afname van productgerelateerde vragen bij de klantenservice van Skantrae

(zeer hoog)

Schaalbaar white-label platform voor Deli Home-merken

Sterke basis gelegd voor toekomstige kansen marktuitbreiding

Hoe Deli Home zich transformeert tot dé digitale timmerfabriek van Europa

Branche

Bouwmaterialen

Industrie

B2B

Fase

Venture Building

Team

Joey

Growth Marketing

User Research

Email Marketing

Social Advertising

Referral Marketing

POS Marketing

Offline Marketing

Event Marketing

Lead Gen

CRO

Data & Automatisering

Marketing Automation

CRM

Data analytics

Dashboarding

Data Engineering

Development & Technologie

Configurator

Bestelsysteem

Offertesysteem

Scraper aannemers

Scraper vakmannen

Strategie & Innovatie

Value Proposition Canvas

Product validatie

Digitale groeistrategie

Venture Building

Onze uitdaging

Deli Home streeft ernaar om maatwerk woningverbeteringen toegankelijk en eenvoudig te maken, met als ambitieuze doelstelling om de digitale timmerfabriek van Europa te worden. Deze missie wordt ondersteund door een innovatieve propositie en venture: een geïntegreerd digitaal platform dat functioneert als slimme deurenconfigurator, offertemodule en bestelsysteem. Dit platform is speciaal ontworpen voor aannemers, vakmannen en bouwmaterialengroothandels en biedt een efficiënte, digitale oplossing voor het samenstellen en bestellen van deuren en bijbehorende accessoires.

Het doel was een innovatief platform te ontwikkelen dat aannemers, vakmannen en bouwmaterialengroothandels verbindt, terwijl het traditionele, vaak handmatige bestelproces werd gedigitaliseerd. Dit vereiste een strategie die vertrouwen kon opbouwen en conversie stimuleerde, ondanks de marktverschuiving en het vereiste gedrag van gebruikers. Om aan deze behoefte te voldoen, ontwikkelden we een flexibele B2B-strategie met B2C-elementen en een efficiënte MVP, dat door nieuwe technologie en procesoptimalisatie later kan uitbreiden naar andere productcategorieën zoals kozijnen, trappen tafels en meer houtproducten.

Daarnaast moesten we omgaan met interne aanpassingen, zoals de invoering van agile werken, wat een hoge snelheid en nieuwe technologieën vereiste. Het veranderde werkproces zorgde soms voor frictie, maar door nauwe samenwerking met verschillende afdelingen bouwden we aan een sterk fundament om deze verandering te ondersteunen en vertrouwen bij de doelgroep te creëren.


Betrouwbare en professionele partner. In een venture is het uitermate waardevol om Joey, een ervaren Head of Growth, in het team te hebben. Zijn vermogen om snel en grondig een groeistrategie op te zetten en direct over te gaan tot uitvoering, is van grote betekenis. Joey houdt het venture team scherp door waardevolle customer insights te verzamelen via interviews en data-analyses. Zijn actieve betrokkenheid bij stakeholder management zorgt voor een vlotte communicatie en samenwerking met alle belanghebbenden. Bovendien profiteren niet alleen de venture, maar ook andere onderdelen binnen het bedrijf van Joey’s expertise in growth marketing.

Olaf van Schagen
Venture Lead MetisPro

Joey is betrouwbaar, nauwkeurig resultaatgericht en professioneel. Hij weet je vaak te verrassen met een scherpe analyse vanuit een nieuwe hoek. Leergierig als hij is deelt Joey ook graag zijn opgedane kennis vanuit andere projecten zonder de grenzen van informatiegevoeligheid te overscheiden. Als bonus krijg je een leuke vent met humor in je team!

Frank van Putten
Venture Lead Skantrae Expert

Wat we hebben gedaan:

Algemeen overzicht voor aannemers, vakmannen en bouwmaterialengroothandels

We hebben een schaalbaar platform gebouwd in samenwerking met een IT-consultancy, waarmee we een volledig geïntegreerd systeem hebben gerealiseerd voor de configuratie, offerte en bestelling van deuren. Deze oplossing omvatte een end-to-end productontwikkeling, van klantonderzoek en UX/UI-design tot technologische integratie met bestaande processen. Dit platform begon als een minimum viable product (MVP) onder de naam MetisPro, valideerden de product-market fit en evolueerde naar een schaalbaar systeem onder de merknaam Skantrae Expert, met de mogelijkheid tot white labeling voor andere Deli Home-merken. Daarnaast werkten we met een digital strategy-consultancy samen aan een strategische analyse om innovatieve ontwikkelingen en marktkansen optimaal te benutten.

Specifieke aanpak voor aannemers en vakmannen

Fase 1: Validatie van gebruikersbehoeften

We startten met uitgebreid user research om inzicht te krijgen in de profielen en gewoonten van aannemers en vakmannen, zowel online als offline. Specifieke Facebook-groepen voor aannemers en verbouwingen hielpen om eerste gebruikers te benaderen. Wekelijkse en maandelijkse klantgesprekken (online, op locatie en telefonisch) boden waardevolle inzichten voor productontwikkeling. Onze aanwezigheid op bouwbeurzen versterkte de interactie met deze doelgroep.

Fase 2: Go-to-market strategie

Onze go-to-market strategie combineerde online en offline kanalen, met betaalde campagnes op Facebook en Instagram, SEA-campagnes, en data scraping van aannemers uit de Goudengids om ze via verschillende kanalen te bereiken. Referral marketing stimuleerde het gebruik van de configurator. Met geavanceerde dashboarding in Google Analytics, Hotjar en Mixpanel optimaliseerden we voortdurend het gebruikersgedrag en conversies.

Fase 3: Opschaling van het platform

We introduceerden POS-marketing in het netwerk van 700+ bouwmaterialengroothandels en gebruikten affiliate marketing door verkeer te leiden van Skantrae naar Skantrae Expert. Mixpanel en Tyto dashboards consolideerden alle data in een enkele, betrouwbare bron, waardoor efficiënte besluitvorming mogelijk werd.

Specifieke aanpak voor bouwmaterialengroothandels

Fase 1: Valideren van gebruiksgedrag

We onderzochten het werkgedrag van servicemedewerkers en verkoopbinnendiensten bij de 700+ aangesloten bouwmaterialengroothandels. Door middel van wekelijkse en maandelijkse klantgesprekken (via online en fysieke afspraken) brachten we behoeften en uitdagingen in kaart. Micro-evenementen, zoals gratis ontbijtsessies of lunchsessies op locatie, brachten aannemers, vakmannen en groothandels samen om samenwerking en inzicht in gebruikersbehoeften te bevorderen.

Fase 2: Go-to-market strategie voor groothandels

Het nieuwe bestelsysteem werd geïntegreerd met bestaande technologie, waaronder SAP-data, wat groothandels real-time inzicht gaf in levertijden en prijzen, inclusief marges. Dit elimineerde handmatig rekenwerk tijdens verkoopgesprekken. Een MVP-koppeling tussen het bestelsysteem en het SAP-inkoopproces van een landelijke formule verminderde foutgevoelig handmatig werk en verhoogde gebruiksgemak.

Fase 3: Opschalen en verbeteren van efficiëntie

We richtten de verkoopbinnendienst van Skantrae in voor de onboarding van dealers en lieten de buitendienst groothandels overtuigen van het gebruik van het platform. Daarnaast werd een customer success manager aangenomen om grote formules zorgvuldig te begeleiden, te ondersteunen bij de implementatie en klantenservice te leveren.

Toekomstplannen

Het ontwikkelen van unieke API-koppelingen voor integratie met inkoopsystemen van grote formules in Nederland, zoals SAP en Microsoft Dynamics 365. Het doel is om alle belangrijke formules in Nederland te onboarden en actief gebruik te laten maken van het platform, waarna andere bouwmaterialen groothandels ook zullen volgen. Daarnaast wordt de klantreis van consumenten gekoppeld aan dat van de vakman, zodat offertes naadloos kunnen worden opgesteld. Tot slot zal het white-label platform worden uitgerold naar andere Deli Home-merken, met nieuwe productcategorieën waaronder trappen, kozijnen en tafels in de configuratoren en bestelsystemen.

Toegepaste skills

Toegepaste skills

User Research

Lead Generation

Email Marketing

Marketing Automation

SEA

Android Advertising

iOS store Advertising

CRO

Automation

Data Analytics

Dashboarding

Data scraping

ChatGPT

Python

Wat we hebben bereikt

We hebben aanzienlijke omzetgroei in deuraccessoires en complete deuren gerealiseerd. Het offerte- en bestelproces voor vakmensen en groothandels is vereenvoudigd, waardoor zij nu snel en foutloos deuren kunnen configureren en bestellen. Van 120.000 mogelijke combinaties worden nu vereenvoudigde keuzes voorgesteld, wat beslissingen versnelt en vergissingen minimaliseert. Het platform fungeert als nieuw kanaal voor 700+ groothandels, levert enorme tijdsbesparing op in administratie en verkoop, en zorgt ervoor dat elke medewerker eenvoudig als deurenspecialist kan optreden, vooral bij maatwerk deuren.

Daarnaast hebben we een aanzienlijke reductie in fouten bereikt door traditionele, foutgevoelige processen te digitaliseren en tijd bespaard binnen de verkoopbinnendienst van Skantrae dankzij de gebruiksvriendelijke configurator. De configurator, het offertesysteem en het bestelsysteem zijn nu een essentieel onderdeel van de core business van Deli Home.

Vragen?

Plan een afspraak

100% jaarlijkse omzetgroei in deuraccessoires

Verminderde retouren met naar schatting 25% - 50%

Tijdsbesparing van 1-4 uur per order bij de groothandels

Afname van productgerelateerde vragen bij de klantenservice van Skantrae

Schaalbaar white-label platform voor Deli Home-merken

Sterke basis gelegd voor toekomstige kansen marktuitbreiding

Ontdek de andere succesverhalen

Deze bedrijven zijn eerder aan de slag gegaan met onze succesvolle aanpak.

B2B

B2B

B2B

ACCOUNT BASED MARKETING

ACCOUNT BASED MARKETING

ACCOUNT BASED MARKETING

Kulea

Door Account Based Marketing zijn demo aanvragen met 250% gestegen.

Door Account Based Marketing zijn demo aanvragen met 250% gestegen.

Lees verder

B2B

B2B

B2B

B2c

B2c

B2c

venture building

venture building

venture building

My Treats

De weg naar 50k duurzame eetervaringen. Hoe My Treats Europa inspireert.

Lees verder

B2B

B2B

B2B

B2c

B2c

B2c

account based marketing

account based marketing

account based marketing

Today Rocks

Hoe het implementeren van een B2B/Partner-strategie, de omzet van Today.rocks verdubbelde

Lees verder

Joey Davelaar
Co-Founder DGTLmotion

Klaar voor de volgende stap?

Even verder praten kan geen kwaad

Joey Davelaar
Co-Founder DGTLmotion

Klaar voor de volgende stap?

Even verder praten kan geen kwaad

Joey Davelaar
Co-founder DGTLmotion

Klaar voor de volgende stap?

Even verder praten kan geen kwaad

Plan een afspraak

Joey Davelaar
Co-founder DGTLmotion

Klaar voor de volgende stap?

Even verder praten kan geen kwaad

Plan een afspraak

De behaalde resultaten

100% jaarlijkse omzetgroei in deuraccessoires

Verminderde retouren met naar schatting 25-50%

Tijdsbesparing van 1-4 uur per order per medewerker bij groothandels

Grote formule aan boord in nieuwe werkwijze

Afname van productgerelateerde vragen bij de klantenservice van Skantrae

(zeer hoog)

Schaalbaar white-label platform voor andere Deli Home-merken

Sterke basis gelegd voor toekomstige kansen marktuitbreiding