Van B2C naar B2B: hoe Today Rocks zijn marktpositie versterkt en conversies verhoogt
Branche
E-commerce, Voedingssupplementen
Industrie
B2B, B2C
Fase
Versnellen Startup
Team
Charles
Website
Growth Marketing
Social Advertising
Email Marketing
Lead Gen
SEA
Marketplaces
CRO
User Experience Design
Account Based Marketing
Data & Automatisering
Marketing Automation
Dashboarding
Data Engineering
Development & Technologie
Python Scraper Personal Trainers
Webshop development
Strategie & Innovatie
Digitale groeistrategie
Product validatie
Venture building
Onze uitdaging
Today Rocks wilde hun klantenbestand aanzienlijk uitbreiden en de customer journey optimaliseren om een betere online klantervaring te bieden. Om dit te realiseren, was het belangrijk om de UX/UI van hun webshop te verbeteren en nieuwe marketingkanalen te verkennen. Daarnaast wilden ze het Vivoo-product herpositioneren en een aparte website creëren voor een sterkere merkidentiteit.
Een andere uitdaging was de exploratie van een B2B-propositie voor personal trainers, met als doel strategische B2B-partners aan te sluiten en nieuwe inkomstenstromen te genereren. Het vinden van de juiste benadering voor het aantrekken en behouden van partners en personal trainers, terwijl zowel B2C- als B2B-doelen werden behaald, was essentieel voor een succesvolle, duurzame groei.
“
DGTLMOTION doet exact wat ze beloven en uitstralen. Heel hands-on. Slimme growth hacks binnen het volledige groeiproces bedenken ze samen met ons om deze vervolgens met heel veel focus, efficiëntie en snelheid uit te voeren. Zeer fijne samenwerking met Charles.
Sebastiaan Beltman
Founder Today.rocks
Wat we gedaan hebben
We optimaliseerden de customer journey om de online klantervaring te verbeteren, inclusief een vernieuwde e-mailflow die beter inspeelt op de behoeften van gebruikers. Daarnaast kreeg het Vivoo-product een herlancering met een unieke propositie en eigen website, wat de merkidentiteit versterkte. Door Vivoo en Today Rocks met elkaar te cross-sellen, vergrootten we de waarde voor de klant. Ook voerden we een reviewcampagne uit om positieve klantrecensies te verzamelen en de merkbetrokkenheid te vergroten.
Onze aanpak voor personal trainers
We hebben een gedetailleerde B2B-strategie ontwikkeld om personal trainers te betrekken bij het merk. Door personal trainers in de Randstad te identificeren via scraping, konden we gerichte e-mailcampagnes opzetten om hen effectief te bereiken. Daarnaast hebben we een offline activatie georganiseerd om Today Rocks in deze doelgroep te introduceren en relaties te versterken.
Onze aanpak voor strategische partnerships
We verkenden en ontwikkelden een strategische B2B-partnerships strategie gericht op lange termijn samenwerkingen. Deze aanpak resulteerde in succesvolle nieuwe samenwerkingen die een extra inkomstenstroom opleveren en de positie van Today Rocks in de markt versterkt.
User Research
Lead Generation
Email Marketing
Marketing Automation
Demand Gen
Data Scraping
Automation
Automation
Data Analytics
Linkedin Advertising
Dashboarding
ChatGPT
Python
Wat we hebben bereikt
De succesvolle lancering van Vivoo heeft een nieuwe inkomstenstroom gecreëerd voor Today Rocks. Uiteindelijke zorgde het er zelfs voor dat Vivoo zich zelfstandig op de Nederlandse markt kon vestigen dankzij onze behaalde resultaten. Daarnaast hebben we twee sterke B2B-proposities geïntroduceerd voor Today Rocks, waarmee het merk zijn netwerk en groei verder versterkt. De herstructurering van de website, met geoptimaliseerde UX en UI, heeft bovendien de klantreis verbeterd en zorgt voor een verhoogde conversie.
Vragen?
Plan een afspraak
150% groei in omzet
180% toename in orders
130% stijging van het conversieratio
830% toename in websitebezoeken
Succesvolle samenwerking met personal trainers en Empowr
Vanaf de start een positieve ROAS met betrekking tot Vivoo
Ontdek de andere succesverhalen
Deze bedrijven zijn eerder aan de slag gegaan met onze succesvolle aanpak.
Deli Home
Hoe een digitale deuren configurator 100% meer omzet in accessoires oplevert.
Lees verder
My Treats
De weg naar 50k duurzame eetervaringen. Hoe My Treats Europa inspireert.
Lees verder
Kulea
Door Account Based Marketing zijn demo aanvragen met 250% gestegen.
Lees verder