Finqle

Verbeterde Leadkwaliteit en Conversie door Gerichte Optimalisatie

Finqle

Verbeterde Leadkwaliteit en Conversie door Gerichte Optimalisatie

De behaalde resultaten

Conversiepercentage gestegen met 48%.
Verbetering in de kwaliteit van lead naar MQL.
Door het effectief implementeren van Leadinfo, haalt Finqle MoM betere resultaten in haar inbound strategie.
De conversieratio van visitor tot lead steeg met 300% in zes maanden tijd
Door de creatie van een Factorscan configurator, kunnen bezoekers direct inzien of Finqle de juiste oplossing is voor hen
Tijdens de VPC-sessie hebben we samen de belangrijkste klantinzichten vertaald naar een helder waardepropositiecanvas.
Aanscherpen van de marketingcommunicatie en het duidelijker krijgen van de vernieuwde doelgroep.

Over

Finqle

Finqle is een fintech-speler die gezien kan worden als de one-stop-shop voor uitzenders, ondernemers en finance reuzen zoals Bunq-bank. Finqle faciliteert Factoring, automatiseert het facturatieproces voor bedrijven en zorgt ervoor dat freelancers binnen 24 uur betaald krijgen. In een competitieve markt waar snelheid en betrouwbaarheid cruciaal zijn, wilde Finqle meer grip krijgen op de kwaliteit van inkomende leads en daarmee hun conversie verhogen. 

Hoe Finqle grip kreeg op leadkwaliteit en de pipeline vulde met betere leads

Branche

Factoring/Invoice Factoring, Financiële Dienstverlening

Industrie

B2B

Fase

Groeifase

Team

Charles & Dennis

Growth Marketing

User Research

Email Marketing

Social Advertising

Data & Automatisering

Marketing Automation

CRM

Data Analytics

Development & Technologie

Lead scoring

Factorscan

Strategie & Innovatie

Value Proposition Canvas

Product Validatie

Onze uitdaging

Finqle zag een instroom aan leads, maar merkte dat de kwaliteit van de Marketing Qualified Leads (MQL’s) te laag lag. Door veel organisch verkeer, was het een tijdrovend proces om inbound leads juist te kwalificeren. Niet iedere inbound lead is interessant voor sales. Hierdoor besteedde sales te veel tijd aan lage kwaliteit leads. 

De uitdaging was om inzicht te krijgen in de oorzaak, de targetingstrategie aan te scherpen, het kwalificatie proces te automatiseren door alleen gekwalificeerde leads aan sales door te ‘geven’.

Kort gezegd: de gehele funnel optimaliseren van klik tot conversie.

Op de hoogte van alle laatste Tech/Marketing ontwikkelingen en weten hoe ze dit goed kunnen inzetten, zowel in advies, content, producten of automations

Derk Disselhoff

CCO @ Finqle

Wat we hebben gedaan

Samen met Finqle zijn we een B2B Growth Partnership aangegaan. We zijn gestart met een analyse van de bestaande campagnes en een grondig onderzoek naar de doelgroep. Door een waardepropositie sessie, hebben we de focus kunnen leggen op het core product van Finqle en de juiste messaging strategie geïmplementeerd om de doelgroep zo relevant mogelijk te bereiken. Finqle heeft nu strakker voor ogen voor wie ze precies bestaan en welke unieke waarde ze leveren. 

De website is geoptimaliseerd voor betere gebruikerservaring, en we hebben een nieuwe Factorscan met aanvullende tracking (lead gen) geïmplementeerd.

Op het gebied van advertising hebben we diverse campagnes aangescherpt: targeting, uitsluitingen, betere meetbaarheid via custom datalayers en het implementeren van Leadinfo. Op basis van de uitkomsten van de propositie sessie hebben we de messaging aangescherpt en zijn nieuwe advertenties gecreëerd en ingezet.

Homepage van Finqle

Homepage van Finqle

Homepage van Finqle

De Finqle Factor Scan

De Finqle Factor Scan

Geautomatiseerde ICP triggers direct in je communicatiekanaal

Geautomatiseerde ICP triggers direct in je communicatiekanaal

Toegepaste skills

Toegepaste skills

Website-optimalisatie

Waarde propositie sessie

Custom Datalayers & Tracking

Leadinfo setup en filtering

Scraping technieken

A/B testen

Google Ads

Microsoft Ads / Bing Ads

LinkedIn Ads & Conversion Tracking

Google Analytics

Wat we hebben bereikt

Door scherp te sturen op leadkwaliteit, conversie en targeting, heeft Finqle een flinke conversiestijging bewerkstelligd. Nu genereert Finqle niet alleen meer leads, maar vooral ook kwalitatievere leads. Het conversiepercentage is in 6 maanden tijd met 48% gestegen, terwijl de ad-spend vrijwel gelijk is gebleven. Dankzij betere targeting technieken en het aanscherpen van de doelgroep, komen er via de campagnes nu structureel relevanter verkeer op de website van Finqle. Het salesteam verspilt hierdoor veel minder tijd aan niet-passende leads. Dit draagt direct bij aan de efficiëntie in de commerciële funnel. 

Plan een afspraak

Conversiepercentage gestegen met 48%.
Verbetering in de kwaliteit van lead naar MQL.
Door het effectief implementeren van Leadinfo, haalt Finqle MoM betere resultaten in haar inbound strategie.
De conversieratio van visitor tot lead steeg met 300% in zes maanden tijd
Door de creatie van een Factorscan configurator, kunnen bezoekers direct inzien of Finqle de juiste oplossing is voor hen
Tijdens de VPC-sessie hebben we samen de belangrijkste klantinzichten vertaald naar een helder waardepropositiecanvas.
Aanscherpen van de marketingcommunicatie en het duidelijker krijgen van de vernieuwde doelgroep.

Ontdek de andere succesverhalen

Deli Home

Hoe een digitale deuren configurator 100% meer omzet in accessoires oplevert.

Lees verder

Today.rocks

Hoe het implementeren van een B2B/Partner-strategie, de omzet van Today.rocks verdubbelde.

Lees verder

Kulea

Door Account Based Marketing zijn demo aanvragen met 250% gestegen.

Lees verder

De behaalde resultaten

Conversiepercentage gestegen met 48%.
Verbetering in de kwaliteit van lead naar MQL.
Door het effectief implementeren van Leadinfo, haalt Finqle MoM betere resultaten in haar inbound strategie.
De conversieratio van visitor tot lead steeg met 300% in zes maanden tijd
Door de creatie van een Factorscan configurator, kunnen bezoekers direct inzien of Finqle de juiste oplossing is voor hen
Tijdens de VPC-sessie hebben we samen de belangrijkste klantinzichten vertaald naar een helder waardepropositiecanvas.
Aanscherpen van de marketingcommunicatie en het duidelijker krijgen van de vernieuwde doelgroep.