Hoe Finqle grip kreeg op leadkwaliteit en de pipeline vulde met betere leads
Branche
Factoring/Invoice Factoring, Financiële Dienstverlening
Industrie
B2B
Fase
Groeifase
Team
Charles & Dennis
Website
Growth Marketing
User Research
Email Marketing
Social Advertising
Data & Automatisering
Marketing Automation
CRM
Data Analytics
Development & Technologie
Lead scoring
Factorscan
Strategie & Innovatie
Value Proposition Canvas
Product Validatie
Onze uitdaging
Finqle zag een instroom aan leads, maar merkte dat de kwaliteit van de Marketing Qualified Leads (MQL’s) te laag lag. Door veel organisch verkeer, was het een tijdrovend proces om inbound leads juist te kwalificeren. Niet iedere inbound lead is interessant voor sales. Hierdoor besteedde sales te veel tijd aan lage kwaliteit leads.
De uitdaging was om inzicht te krijgen in de oorzaak, de targetingstrategie aan te scherpen, het kwalificatie proces te automatiseren door alleen gekwalificeerde leads aan sales door te ‘geven’.
Kort gezegd: de gehele funnel optimaliseren van klik tot conversie.

“
Op de hoogte van alle laatste Tech/Marketing ontwikkelingen en weten hoe ze dit goed kunnen inzetten, zowel in advies, content, producten of automations
Derk Disselhoff
CCO @ Finqle
Wat we hebben gedaan
Samen met Finqle zijn we een B2B Growth Partnership aangegaan. We zijn gestart met een analyse van de bestaande campagnes en een grondig onderzoek naar de doelgroep. Door een waardepropositie sessie, hebben we de focus kunnen leggen op het core product van Finqle en de juiste messaging strategie geïmplementeerd om de doelgroep zo relevant mogelijk te bereiken. Finqle heeft nu strakker voor ogen voor wie ze precies bestaan en welke unieke waarde ze leveren.
De website is geoptimaliseerd voor betere gebruikerservaring, en we hebben een nieuwe Factorscan met aanvullende tracking (lead gen) geïmplementeerd.
Op het gebied van advertising hebben we diverse campagnes aangescherpt: targeting, uitsluitingen, betere meetbaarheid via custom datalayers en het implementeren van Leadinfo. Op basis van de uitkomsten van de propositie sessie hebben we de messaging aangescherpt en zijn nieuwe advertenties gecreëerd en ingezet.
Website-optimalisatie
Waarde propositie sessie
Custom Datalayers & Tracking
Leadinfo setup en filtering
Scraping technieken
A/B testen
Google Ads
Microsoft Ads / Bing Ads
LinkedIn Ads & Conversion Tracking
Google Analytics
Wat we hebben bereikt
Door scherp te sturen op leadkwaliteit, conversie en targeting, heeft Finqle een flinke conversiestijging bewerkstelligd. Nu genereert Finqle niet alleen meer leads, maar vooral ook kwalitatievere leads. Het conversiepercentage is in 6 maanden tijd met 48% gestegen, terwijl de ad-spend vrijwel gelijk is gebleven. Dankzij betere targeting technieken en het aanscherpen van de doelgroep, komen er via de campagnes nu structureel relevanter verkeer op de website van Finqle. Het salesteam verspilt hierdoor veel minder tijd aan niet-passende leads. Dit draagt direct bij aan de efficiëntie in de commerciële funnel.
Plan een afspraak
Ontdek de andere succesverhalen
Lees verder

Today.rocks
Hoe het implementeren van een B2B/Partner-strategie, de omzet van Today.rocks verdubbelde.
Lees verder